Zpět na článek

Diskuze: Kanye West (Ye) dostal i pod Muskem ban na Twitteru, nyní kvůli Hitlerovi

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

laren
laren
Level Level
6. 12. 2022 02:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Holt psychofarmaka málokomu dělají dobře ?. Chudáci jeho děti, takovýho tatínka chceš...

wrah666
wrah666
Level Level
6. 12. 2022 03:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@laren Plus drogy v mládí. On sám tvrdí, že se stal závislým až když byl tlustý jako prase a prodělal liposukci, ale pochází z komunity somráků a feťáků. Nulová šance, že by sám nefetoval. (A ano, tomu by odpovídala i ta "závislost po liposukci". ZNámá to věc, že když si odvyknou, tak stačí pár dávek léků a šup, jedou v tom znovu...)

bison
bison
Level Level
5. 12. 2022 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ak by Adolf vojnu neprehral , dnes by West ban nedostal, naopak by mal kopu fanúšikov, to isté sa stane Cárovičovi ak prehrá vojnu na Ukrajine, je to len iný uhol pohľadu, podstata je vždy rovnaká, víťaz berie všetko.

Choakinek
Choakinek
Level Level
5. 12. 2022 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison Ten režim byl neudržitelný už v samotném Německu, natož v dobyté části Evropy. Po konečném vítězství ve válce by se to o několik let později stejně rozpadlo.

laren
laren
Level Level
6. 12. 2022 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Presne tak, neco jineho je dobyt a neco jineho je dlouhodobe udrzet. Kazde takove imperium se rozpadlo, a nekdy to netrvalo ani nijak dlouho.

Choakinek
Choakinek
Level Level
5. 12. 2022 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak Hitler bezpochyby určité kvality měl, záleží asi na tom, jaké vyzdvihoval.

Kdyby kvality neměl, tak by rozhodně nedosáhl vlivu, jakého dosáhl.

Zpochybňování holokaustu atd. - jsou to samozřejmě úplné nesmysly, nicméně pro mě osobně je svoboda slova vším, nechť zazní i tyto nesmysly.

wrah666
wrah666
Level Level
5. 12. 2022 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek On je dost problém, že když se o tématu smí svobodně mluvit, tak se těžko udržuje oficiální status v pasážích, kde není ehm... No řekněme že výklad dějin a dějiny jsou místy hodně odlišné. Minimálně se jisté drobnosti tají. Třeba řekněme, že není vhodné připomínat, kolik firem makalo zcela dobrovolně pro nácky. (hm, krom notoridcky známé IG Farben, o které se ale pro změnu tváříme, že nepatřila komu patřila jde například o speciální nápoj pro nácky zvaný Fanta a XY dalších) Nebo takové drobné nesrovnalosti v Norimbelrském procesu, kam jaksi zločinci, co měli co nabídnout vůbec nedorazili. Nebo samotná mantra nejposvátnější, číslo 6 milionů. 6 milionů židů, že? Co když vám řeknu doložitelná fakta, že jich 6 milionů nebylo? Ano, dohromady prohnali komínem necelách 6 milionů, ale byli v tom například cikáni, gayové, nemálo komunistů (kterých se parchanti báli) a xy dalších skupin a národností. Ale 6 milionů židů je oficiální mantra.

PS: Proč se neříká, že byla genocida slovanů? Tahc zařvalo i při nejnižším odhadu 20 milionů. 20 je trochu víc než 6, že?

sroobik
sroobik
Level Level
5. 12. 2022 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 lebo ti slovania (vacsinou rusi) boli vojaci a vojaci zomierajuci vo vojne niesu genocida. Spomedzi zidov to bolo 99% civilistov, ktorych povrazdili pre $$$. Len sa to zaobalilo do podoby svetonazoru, lebo ani u samotnych nemcov by to adolfovi nepreslo. Bezny nemec "nevedel" ze ich v tych taboroch palia.. ako teraz bezny rus nevie, ze Putin napadol ukrajinu. Propaganda..

Choakinek
Choakinek
Level Level
5. 12. 2022 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 No, nebyli to jen vojáci.

Fakt je nicméně ten, že plán na vyvraždění Slovanů se nenaplnil. Pro Hitlera to přeci bylo méněcenné obyvatelstvo, území Slovanů mělo po jejich vyvraždění připadnout Němcům.

Choakinek
Choakinek
Level Level
5. 12. 2022 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Přesně tak. Něco jako "oficiální status" apod. a ban za to, že nedržíš linii s oficiálním statusem, zavání totalitou.

Musk měl správně pouze diskutovat. Ve svém tweetu vše uvést na pravou míru. Banovat je příliš snadné.

Musk tedy svůj slib nedodržel. Možná bude mít Twitter za Muska menší cenzuru, ale pořád tam bude cenzura.

sroobik
sroobik
Level Level
5. 12. 2022 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 ak by Adolf vyhral, tak by vyvrazdil uplne vsetkych, islo mu o cistu rasu. Pozri si Man in the high castle.. nieco take by sa stalo.

Choakinek
Choakinek
Level Level
5. 12. 2022 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Souhlasím. I přes obří hrůzy 2. sv. války lze v podstatě říci, že to dopadlo ještě celkem dobře. Kdyby se Němcům podařilo dokončit třeba atomovou bombu, to by byla opravdu velká komplikace. Atd.

Ventero
Ventero
Level Level
5. 12. 2022 18:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 A on to skutečně světonázor byl, protože je v tom, do jisté míry, podporovalo více zemí, vč. USA a GB.

Ventero
Ventero
Level Level
5. 12. 2022 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Wrah666:
Správně - genocida Slovanů je realita minulosti a není pravda, že jich většina zahynula v uniformě - stejně jako Židé, byly zařazeni do likvidačního procesu, jen Židé měli vyšší prioritu.

Ještě by se dala jmenovat firma Siemens, která na práci Židů obrovsky vyrostla a dnes je také na špici. A pokud nebudou nadále evropští politici zaprodanci Amíků, tak jedna našich nadějí na technologickou soběstačnost ..

Co s týče nesrovnalostí s Norimberským procesem a spol., tak to je veřejné tajemství, že všechny užitečné nácky přijali Amíci s otevřenou náručí, protože tam měl režim AH nejvíce stoupenců i v nejvyšších kruzích. No a svůj svého přijme ..

Nicméně číslo Židů se neomezuje jen na ty komínové, takže nakonec může být víceméně reálné.

wrah666
wrah666
Level Level
5. 12. 2022 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Dle dostupných materiálů jí dokonce dokončili. (A mimochodem, MNOHEM efektivnější než amíci) jenže tou dobou už byli v řiti a pár jedinců raději všechny 3 existující vyměnili za beztrestnost, než aby je hodili na postupující armády, kde by to nemělo efekt. (například jedním z dost vysoce postavených nácků co "spáchal sebevraždu" je Hans Kamler. Přitom existují zápisy o výslechu dávno po sebevraždě. A zrovna tento pán by měl jak extrémní zájem zachránit si kůži, tak přístup, i vědomosti. (Míněno, komu ty atomovky předat výměnou za změnu identiti a poklidné dožití s rodinou při pobírání slušné renty, namísto visení)

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
5. 12. 2022 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Smutna pravda o slovanech je ta, ze nejvetsi genocidu od konce 19. Stol. Na sobe systematicky pachaji sami v pravdidelnych intervalech do dnes.

At uz revolucni snazeni rudych wrahu, nasledne hladomory v dusledku nasilne kolektivizace. Pak uspesny podil na napadeni Polska, sem tam nejaky masakrik, ala Katyn. Systematicke vyvrazdovani polytickych odpurcu.

Samostatna kapitola je cele protinemecke tazeni. Kdy pomoci lidskych vln doslova obetovali sve lidi, kterym dali pouze moznost volby mezi nemeckymi a sovetskymi projektily.

Pri dobyvani uzemi nekolikrate takticky pozastavili frontu, aby meli nemci dost prostoru potlacit postupujici frontou vyprovokovana povstani v Polsku, na Ukrajine, nebo na Slovensku.

Ono z tech zminenych 20Mil. skovanu bylo nemalo tech, co meli v sobe sovetskou munici, nebo tech, co Stalinovi prislo vhod, ze uz nikdy nepromluvi.

“Osvobozeni” bylo jen intermezzem pred upevnovanim vlivu, likvidaci veskereho politickeho odporu a utahovani sroubu.

Kolik lidi pozreli gulagy, nebo umrzlo pri nucenych pochodech sibiri uz dnes nikdo nespocita.

Takhle bychom se mohli pokracovat az k dnesni Ukrajine, kde kde krasne videt, ze za sto let se hodnota slovanskeho zivota nijak neposunula.

Tolik o slovanske genocide a vzajemnosti. Premyslim, co jsem jen opomenul, treba nekdo doplni.

Ventero
Ventero
Level Level
5. 12. 2022 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Největší předností AH bylo, že měl to fascinační flow v typologii osobnosti. Též se postavil proti nespravedlnosti. A pak se dočista zcvokl. Myslím, že přirovnání Putina k AH v lecčems sedí (ten princip jeho přerodu a jeho mylná cesta v průběhu nynějším je jak přes kopírák) a v jiných aspektech to zase srovnávat nelze.

Popírání holokaustu je opravdu nesmyslné popírání - moji předci ho zažili - ale je třeba si uvědomit, že to je zase jen sebeobranné popírání zjevného v rámci extrémního vymezení a nebo extrémního ztotožnění. A to jsou opět plody nespravedlnosti a nerovnosti, která se stala společenskou normou.

Jak už jsem psal jinde - čistě jako názor to může zaznít - může tomu někdo nevěřit, bo nemá dostatečné informace a soudnost, zvláštěpak v dnešní úmyslně zmatené společnosti. Ale mělo by se okamžitě kontrovat a vysvětlovat. Pokud by ten člověk zacházel dál a používal to jako úderník pro šíření nenávisti a hecování k násilí, proti neodpovědným (úmyslně se vyhýbám slovu nevinným) a nenechal si to vysvětlit, tak se můžeme bavit o ostřejších opatřeních - ideální jsou galeje a nebo likvidace - to jsou jediná skutečně efektivní opatření.

Eskymak
Eskymak
Level Level
5. 12. 2022 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nesvádějte to na Hitlera.

snajprik
snajprik
Level Level
5. 12. 2022 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Vzdi porazený vo vojne bol zlý, my Slovania sme s neho neboli nadšení lebo nás chcel vyhladiť, ale západ mu celkom dosť fandil kým nenapadol anglicko, pokúšal sa o zjednotenie eú a zase je tu niekto čo sa ju snaží zjednotiť ?

Ventero
Ventero
Level Level
5. 12. 2022 18:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Bohužel až příliš mu západ fandil - psal jsem výše - a proto zde máme v reálu umírněnou modifikaci jeho režimu.

wrah666
wrah666
Level Level
5. 12. 2022 06:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hm, Adolfek byl pěkný šmejd, ale i tak si myslím, že by BAN měl řešit soud. V případě trestného činu spolu s "banem" dotyčného za mříže. (A docela mi vadí, že se všude člověk dočte, že pan West "veřejně obdivoval" a ne to, co doopravdy napsal. Mě by totiž opravdu zajímalo, CO napsal.

John60
John60
Level Level
5. 12. 2022 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Doopravdy napsal a to hodněkrát, jak Hitlera obdivuje a nenávidí židy, také popíral Holokaust, je to nemocný člověk.
Stačí si to dohledat...

wrah666
wrah666
Level Level
5. 12. 2022 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@John60 No tak a´t ho případně zavřou. Ale má to dělat soudce, ne miliardář.

madPav3L
madPav3L
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
5. 12. 2022 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@John60 Je to normální věc, prostě porušil pravidla dané stránky, tak dostal ban, z toho se svět nezhroutí... Děje se to dnes a denně na dalších různých platformách, např. Twitch, Youtube, Discord, různá diskuzní fóra, reddit, chat nějaké hry, atd... když chce psát p´**oviny, ať si založí svojí stránku.
Nedovede si představit kolik by muselo být soudců, aby to řešili oni, to by bylo neskutečné číslo.

anup
anup
Level Level
5. 12. 2022 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@John60 Tak dostal banana za něco co silně zavání trestním činem. Ideálně by to měl řešit soud, ale tohle je podle mě OK, minimálně je to posun vpred pro Twitter že už banuje něco co je potenciálně trestné a ne cokoliv na základě politických názorů na jedné straně a vedle toho nechává lidí na jiné politické straně otevřeně vybízet k násilí bez postihu a ještě s propagací.

drak3go
drak3go
Level Level
5. 12. 2022 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@John60 I provozovatel služby, jako je Twitter nebo diskusního fóra, má třeba u nás ze zákona povinnost odstraňovat nebo znepřístupňovat obsah s protiprávní povahou (nemusí jej vyhledávat aktivně, ale pokud se o takovém obsahu prokazatelně dozví, musí jej odstranit). Tzn., žádný že to má řešit soud, místo nějakého miliardáře. I ten miliardář to musí řešit, respektive jeho společnost, danou službu poskytující, to musí řešit ;)

wrah666
wrah666
Level Level
5. 12. 2022 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@John60 Ale měl by tořešit soud. A bylo by to moc zajímavé řešení, jelikož je to v rozporu s ústavou. To, že jsou poskytovatelé podělaní a cenzurují z lásky k systénmu jue jiná věc, ale v reálu je k tomu nelze donutit, jelikož jim to dle ústavy nesmíte nařídit. (vaškerá cenzura je nepřípustná)

Akuh
Akuh
Level Level
5. 12. 2022 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@John60 V USA ho nezavřou, naštěstí mají první dodatek ústavy. Proč by ho tedy zavírat měly? Šašek se sám ztrapní, lidi a firmy se od něj distancují. To že je někdo idiot s bebilními názory v civilizované společnosti nesmí být důvod pro uvěznění, to je vlastnost totalitních režimů. To jaké s ním ale mají vztahy soukromé subjekty je už věcí jen těch subjektů.

drak3go
drak3go
Level Level
5. 12. 2022 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@John60 Měl by, neměl by, ty k tomu přistupuješ, jak kdyby byl Twitter nějaká veřejná služba, k jejímuž používání má každý ústavou zaručený právo. Na to se dá odpovědět jediný:
Každý, komu se pravidla Twitteru nelíbí BY SI MĚL založit vlastní platformu ;)

wrah666
wrah666
Level Level
5. 12. 2022 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@John60 Kámo, když máš hospodu, tak také nesmíš napsat, že neobsluhuješ černochy. Takže: Pěkně kuš a obsluhuj i virtuální zákazníky.

Ventero
Ventero
Level Level
5. 12. 2022 18:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@John60 Přesně tak - de facto by se daly podobné excesy na internetu (a teď zrovna neberu takový extrém, jako předvedl černý zazobaný rapel, tedy sorry rapper a fanda AH), zcela právem mnohdy považovat za diskriminaci. Ale ta je tady všudypřítomná, jen skrytě a nenápadně a tam kde to není zrovna módní ožehavé téma, tak se o tom nemluví a veřejně se provozuje bez jakéhokoliv rizika postihu.

Jako například diskriminace Rómů je jasnej mýtus - naopak, neustále se jim podkuřuje a podporují se tak v jejich společenské škodlivosti a kriminalitě tak, že moji cikánští kamarádi jsou z toho pobouřeni mnohem více, než leckterej můj holohlavý kamarád v charakteristickém kroji. Ale že např. Úřady práce naprosto nepokrytě diskriminují pronajímatele bytů na základě adresy, tak to nikdo neřeší - a je to v rozporu s Ústavou ČR i s občanskou a pravděpodobně i s obchodní legislativou.

Ventero
Ventero
Level Level
5. 12. 2022 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@John60 Souhlas. Pokud by ho zavřeli jen za to, že má jiný názor, tak je to svinstvo a totalita (což v USA jasně je, jenom to nedělaj tak pitomě a okatě). Pokud by to ale smrdělo násilím na neodpovědných občanech, tak nezavřít ho do arbeitlageru nebo ho nezlikvidovat je neúcta a nenaplnění povinnosti státu vůči občanům. Zavřít ho do kriminálu, kde nebude makat a nebo kde bude makat v současném režimu, tak bude stát hromadu peněz daňových poplatníků, které si mezi sebou rozdělí oligarchní vedení demokratických věznic, zejména v USA to takhle chodí - tam je totiž věznice soukromý podnik, ale i u nás je to podobné - je taktéž neúcta ke svým občanům.

zubik1000cz
zubik1000cz
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 12. 2022 01:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"bééé člověk řekl svůj vlastní názor, který je jiný než drtivé většiny ostatních lidí" xD

Zákony a pravidla sociálních sítí jsou sračka xD

Hlásá se svoboda slova a když někdo řekne jiný názor, než má většina, je to hned označeno jako nenávistné výroky a člověk je potrestán za to, že nebyl ovečka xD

Vyzdvihoval kvality... Tak řekl, že i Hitler dělal dobré věci. Co je na tom špatného? Že o někom, kdo udělal zlé věci, viděl i dobrou stránku? S tímhle mindsetem bychom se daleko nedostali...

Zakončil tím, že řekl, že ho má rád... To jako někdo určuje, koho můžeme mít rádi? To je snad jeho věc ne?

O popírání holocaustu a o obrázku se svastikou a hvězdou nevím, takže k tomu bez komentáře, nemám na co reagovat.

Hitler byl zmrd, to nepopírám, ale udělal i dobré věci, přesně jak psal Kanye - třeba dálnice a nízká nezaměstnanost (byť byly ve skutečnosti pro zlý účel).

Stejně tak jako může někdo přijít s nějakým supr objevem, který posune lidstvo o míli dopředu. Jen kvůli tomu, že zabije někoho, tak na něj máme čumět jen přes prsty? Totálně zazdít dobrou věc jen kvůli něčemu, co bylo špatné?

Btw vzhledem k tomu, že je černej a není tedy té "správné rasy" tak to je stejná píčovina tohle řešit jako kdyby byl někdo označen jako rasista i když je jeho nejlepší kamarád černej jak uhlí...

A teď do mě za jiný názor xD

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
5. 12. 2022 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Dobře, když teda chcete tak do vás. Člověka utváří jeho činy, a pokud je těch španých činů mnohem více jak těch dobrých tak je označen za špatného, tak se to stalo i s Hitlerem. A to že ho někdo vyzdvihuje a je to veřejná osoba tak proto byl zablokován, kdybych toto udělal já v hospodě tak nejspíše dostanu jen do držky. Ale bo je to známá osoba která může ovlivnit jiné méně duchapřítomné, jako vy, tak proto dostal ban na sociální síti. "Zákony a pravidla sociálních sítí jsou sračka xD " a pokud vím při registraci vám kdejaký web píše že budete dodržovat nějaká pravidla, on je nedodržel tak přišel ban. Budete taky nadávat že zákony jsou sračka a že v autě si beztrestně mužete přejet koho chcete? Co když někdo takový přejede vás, tak si v hrobě řeknete hajzl?

sroobik
sroobik
Level Level
5. 12. 2022 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz 1. West to nema v hlave v poriadku. 2 West je cernoch, takze mu prejdu veci, ktore by belochovi nepresli (skus ist do USA a dat si tricko WLM). Uz davno by sedel alebo nezil, keby bol beloch. 3. West si zmyselel, ze bude sirit kontroverziu - vid tie tricka WLM alebo kandidatura na prezidenta 2020. Sem imho mozno zaradit aj jeho vyjadrenia o holokauste a Adolfovi. Zrejme z toho plynu $$$, kedze aj negativna reklama je reklama. 4. zidia nech si spravia poriadok doma a prestanu kradnut uzemie cudziemu statu, potom nech nariekaju ako im bolo ublizovane.

wrah666
wrah666
Level Level
5. 12. 2022 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sroobik Z totální negativní diskriminace, kdy černoch nesměl ani sedět v autobuse, (což není dobře) to překlopili do totální pozitivní diskriminace, kdy si černoch může dovolit věci, za které by bílý šel za mříže. (což je snad ještě horší.) A nejsmutnější je, že stejný privilegovaný status má xy skupin. Od nejrůznějších náboženských fanatiků až po exotická pohlaví. (Kterým teď krásně namazal schody ten šikula kradoucí kufr) Dříve či později to rupne a bude to pěkně násilná legrace.

John60
John60
Level Level
5. 12. 2022 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sroobik Podle mě je zásadní, aby byl příznivec MAGA Trumpových republikánů, popíračů covidu a dezinfo scény, potom za ním stojí mnohá média (Fox, CNN, Twitter, atd.), jinak by byl odsouzen, jako každý jiný (běloch, asiat, indián).

sroobik
sroobik
Level Level
5. 12. 2022 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sroobik imho to uz tak pomaly zacina napr. pri serialoch disney+ a amazon prime. Vlna odporu, co sa zacina proti pretlacaniu gay/feminist nazorov je az neuveritelna.

Akuh
Akuh
Level Level
5. 12. 2022 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz No já se spíš divím tomu, že tady ti vadí cenzura projevu, ale jinak jsi odpůrcem technologií prosazující svobodu transakcí tím že je činí necenzurovatelné pokud se o necenzurovatelnost budeš snažit... cenzura projevu, i cenzura transakcí jsou stejně problematické.

zubik1000cz
zubik1000cz
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 12. 2022 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh současné shitkoiny ale nejsou měny. jsou to digitální aktiva bez hodnoty, které se tváří, že mají hodnotu jen proto, aby pomocí nich lidi okrádali druhé. to je dost podstatný rozdíl

Akuh
Akuh
Level Level
5. 12. 2022 18:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Jenže tvůj postoj není jen vůči shitcoinům (tedy nestátním shitcoinům. Ty s posvěcením cenzora - státu, ti zřejmě nevadí.), ale i vůči bitcoinu, který pomáhá lidem postiženým transakční cenzurou a jinak vyloučeným z elektronických transakcí.
Ostatně, není náhoda že bitcoin má prostor na lidskoprávních konferencích a obráceně lidskoprávní aktivisté mají prostor na bitcoinových konferencích.

Ventero
Ventero
Level Level
5. 12. 2022 18:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh No - k tobě se ještě nedostalo, že Bitcoin byl letos experty ofiko označen za pyramidu, což jsme zde někteří tvrdili už dosti dávno. Víš, když máš oči otevřené a nepodléháš teleshoppingu, tak ti leccos dojde dopředu.
Protože když něco vypadá jako kachna, plave jako kachna a kdáká jako kachna, tak to s největší pravděpodobností kachna je. Jen se nesmíš nechat oblbnout tím, že ji někdo přestříkal na růžovo a tvrdí, že to je mládě jednorožce - tolik asi k Bitcoinu a spol.

wrah666
wrah666
Level Level
5. 12. 2022 19:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Aby ne. "Expert" závislý na státní bance těžko odsvědčí cokoliv jdoucího proti této instituci.

Akuh
Akuh
Level Level
5. 12. 2022 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Komoditou, letos byl označen za komoditu, pak i za prostředek směny jedním zákonem teď někdy, jen si nejsem jistej jestli to už i podepsal jejich prezident.

Co bitcoin rozhodně není je pyramida, už jen vlivem jeho decentralizované povahy, ale i tím že existuje celkem dost lidí kterým přináší užitečnou hodnotu a teď nemyslím zisk, ale možnost provádět necenzurovatelné pseudonymní transakce.
Ostatně sám jím platím za některé služby.

Ventero
Ventero
Level Level
5. 12. 2022 20:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Někteří experti poukázali, že má spoustu známek pyramidy a mě to tak přišlo vždycky. Byť tak třeba nevznikl a nebyl zamýšlen, tak se to prostě nějak zvrhlo - i když kdo ví. Jako argument proti se používá často odvolání na tvůrce, jeho nějaké vstupní vyjádření a to, že sám nerealizuje zisk, tedy alespoň v duchu modelu aktiva, kterým je bitcoin bezesporu také. Nevíme, zda to celé není pohádka a co se děje, proč z toho netěží nebo jak skrytě co z toho těží nebo co má vlastně za lubem.
Podle mě je to stejně levárna a je jedno, jestli od začátku nebo až proto, že ten systém byl zahrnut do kapitalistickýho shitu a tržního fundamentu a v jeho duchu teď funguje a lidi ožebračuje.
Nevím nakolik je problém, že ta měna není ničím krytá, tedy je zcela virtuální, ale určitě je problém, že se generuje na úkor planety a životních podmínek. A z čeho se generuje, když není ničím krytá? Myslím, že je to jen k dokonalosti dovedený měnový podvod. Globalizační prvek se také doposud ukazuje ve všem jako negativní a ultraškodlivý, takže lze předpokládat, že u nadnárodní měny to nebude jinak.

Mohu si přečíst spoustu argumentů pro i proti a i je některé na obou stranách chápat a kdybych se měl rozhodnout zcela racio na jakou stranu se přiklonit, tak zatím nemohu na žádnou.
Ale můj instinkt hlasitě křičí, že to sakra smrdí - a můj instinkt se drtivou většinou nemýlí ...

wrah666
wrah666
Level Level
5. 12. 2022 21:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Není ti bílý prášek, případně nájemná vražda dostatečným krytím? Když něco bere jako platbu mafie, tak je to kryté až až. To jen současná šílená situace vyděsila spekulanty, potažmo potřebovali prachy jinde. Teď jsou vcelku jen dvě možnosti. Buď se válka uklidní (a spekulanti se vrátí) nebo přeroste ve třetí světovou a BTC bude to úplně poslední, co nás bude zajímat

PS: Jako mezistátní platba je fajn. A fajn by byl i paypal, akorát se pak nechali zregulovat. Po tom, kdo doopravdy jsem, kde byldím, jaké mám číslo občanky a telefdon je každému s prominutím prd. Ještě neřeknu, kdybych si chtěl vybrat pár milionů, ale 20 tisíc? Směšná částka.

sroobik
sroobik
Level Level
5. 12. 2022 21:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh jasne, ze to je podvod. Bolo to jasne hned ako si tvorca vytazil polku bitcoinov s nulovou narocnostou, potom to uvolnil medzi ludi a narocnost sa zvysuje do neba.

Akuh
Akuh
Level Level
5. 12. 2022 23:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Plácáš bludy. Přidám trochu faktů: Bitcoin nebyl pre-mined, naopak byl zveřejněn velmi brzy. Sled událostí je:
31. října 2008 byl zveřejněn whitepaper na cryptography mailing listu, takže ti kdo měly zájem se o něm dozvěděly zavčas. Na tomto mailing-listu byly lidé kteří se zajímaly o problematiku vytvoření podobných projektů a pokládaly technologické základy na kterých byl bitcoin postaven. Tedy je to logické místo kam to nasdílet. V praxi tam byla hromada cypherpunkovů.

Následně nultý blok byl vytěžen 2009-01-03 19:15, druhý blok až ‎2009-01-09 03:54. Právě 2009-01-09 byl zveřejněn kód na SourceForge a tentýž den si ho stáhly první lidi, konkrétně víme o Hal Finney. Takže kolik si natěžil satoshi než se mohly přidat další lidi? Naprosté minimum. první den se dle mempool.space vytěžilo 14 bloků. Mimochodem, nultý blok má těch 50BTC neutratitelných, protože blok nemá předka.

Takže tvrzení o tom že těžil před zveřejněním je dezinformace. Co se tvrzení vytěžení poloviny BTC s nulovou obtížností týče, polovina BTC byla vytěžena během prvních 4 let a skončilo to prvním halvingem, ten nastal Nov. 28, 2012. Slush rozjel slushpool v roce 2010, protože těžit sám už nebylo rozumné. Takže druhá dezinformace je že první půlka bitcoinů byla těžena s nulovou obtížností. Tohle jsou všechno snadno ověřitelná data. Stěží můžeš předpokládat že bitcoin byl těžen někdy dřív než 2009-01-03, když je v prvním bloku zapsán titulek z Times ze dne The Times 03/Jan/2009

Pre-mined ale byly jiné coiny, nejvýznamější z nich je tuším ethereum.

Ventero
Ventero
Level Level
6. 12. 2022 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Tohle tak může být a nemusí - opět je pro běžného smrtelníka neprůkazné, zda toto není jen oficiální verze, jak to bylo, s tím, že se několik faktů prostě neříká nebo se trochu poupravily.

Gró je někde jinde - je to o tom, z čeho se jako vygeneroval ten první zisk - nemá předka - jako že z ničeho ? To těžko. Tedy 1. generace = 1. vklad / 1. dotace a je jedno jak byl docílen - a to je podobné prvotní signatuře pyramidy.

A pokud si přečtu, třeba na Finexu, obšírné vysvětlení, proč není BC apod. pyramida, ani nesleduje Ponziho schéma - a to je tam postaveno hlavně na bázi srovnání z jinými tržními aktivy, tak sorry, ale spíše mi z té argumentace vychází, ne že není BC pyramida nebo tak něco, ale že celý globální trh, všechny burzy a finančnictví jsou koncipovány podobně jako pyramida a je to jeden velkej podvod.

Což by asi až tak moc nebolelo, kdyby na to neumírali lidé, což by asi taky až tolik s trochou cynismu nebolelo, kdyby to ve svých důsledcích, nelikvidovalo velice rychlým tempem jedinou obyvatelnou kosmickou loď, kterou zatím máme a známe.

Myslím, že k tomu není co dodat a pro mne je tímto toto téma vyčerpané.

wrah666
wrah666
Level Level
6. 12. 2022 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Řekněme si to jinak: Každý zakladatel firmy si prostě nechá významný podíl. Je to přirozený postup, nikdo nemaká zadarmo. Takže si holt v tomto případě "natěžili" nebo nechali rovnou vygenerovat solidní základ.

Akuh
Akuh
Level Level
6. 12. 2022 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Zesměšňuješ se. Pro běžn´ého smrtelníka možná, ale jsme na technickém webu. Pro někoho technického zaměření je to ověřitelné snadno.

Takže pyramida je všechno? Všechno má takovou hodnotu jakou tomu hodnotu dají lidé. Už pro to je definice pyramidy složitější než jen koupit aby prodal někomu draž. Protože pak by byl pyramidou i rohlík, když ho koupí obchodník aby ho prodal zákazníkům dráž. Myslím že je tedy zjevné že operuješ s nesmyslně nekompletní definicí pyramidy.

No bitcoin je zrovna to, co má šanci dlouhodobě ekosystému pomoci, protože ho ničí monetární socialismus který nám ordinují centrální banky, který nutí lidi k nesmyslnému utrácení.
Pokud lidi vidí že cena peněz z časem klesá, podvědomě se jich chtějí zbavit co nejdřív a to vede k utrácení a preference kvantity nad kvalitou. Protože emise bitcoinu prudce klesá, tak pokud by nahradil fiat měny (což na tom oběmu by znamenalo i stabilizaci ceny, která je volatilní jen proto že bitcoin je relativně malej) bude spíše cenově deflační a lidi se ho naopak nebudou chtít zbavovat, tedy místo třeba nového telefonu ob rok si spíš budou chtít telefon nechat co nejdéle a tak obecně klesne spotřeba.

Akuh
Akuh
Level Level
6. 12. 2022 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Proč by to ale dělal před zveřejněním, pokud pominu záznamy které prokazují že to nedělal?
Satoshi byl zřejmě Cypherpunk, to jsou lidi kterým ideologicky jde o změnu společnosti pomocí technologii. Samotný bitcoin je xtý pokus o nestátní peníze v řadě, kdy předchozí prostě neuspěly (převážně vlivem nedostatečné odolnosti vůči státním zásahům). Jediný důvod proč se o bitcoin snažit byl tedy prakticky jen ten ideologický.
Proč by to tedy dělal sabotoval preminingem, když z historické zkušenosti byla tedy dost velká šance že se bitcoin zhroutí dřív než dosáhne dostatečné velikosti? Navíc když tím nic moc nezíská. U bitcoinu stačilo být mezi prvními těžaři, protože se o to první rok, dva zajímali jen cypherpunkové a dalo se to předpokládat předem. To není jako dnes když někdo ohlásí coin a půlka internetu se předhání kdo to začne dřív těžit, kdyby to náhodou byl nový bitcoin.

Ventero
Ventero
Level Level
8. 12. 2022 23:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Psal jsem o svých instinktech, které mi napovídají, že to s kryptoměnami není úplně v pořádku a pan Rybka to docela dobře formuloval:
"Během posledního měsíce se dívám na kauzy kolem kryptoměn – a dochází mi, že to, co se z nich s postupem času stalo, se hodně liší od toho, co to mělo být původně. Krach kryptoburzy srazil na kolena hodnotu kryptoměn? Sakra – jak? Nebyly kryptoměny zamýšleny jako decentralizovaný nástroj proto, aby krach velkých institucí nemohl ovlivňovat jejich kurz? Regulace s obchodováním? Nebyly navrženy tak, aby stát nemohl zasahovat do obchodování? A to, že investoři přišli o spoustu peněz při pádu finančních institucí – jak? Nevznikly individuální peněženky k tomu, aby do nich nemohl nikdo jiný než ten, kdo zná přístupové heslo?"

Akuh
Akuh
Level Level
9. 12. 2022 02:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Ne, to ani omylem. Nebylo zamýšleno aby byly nereagovaly na změny prostředí ve smyslu stálé hodnoty. K tomu byl neúspěšně navrhován naopak fiat systém a tedy běžné bankovnictví. Cenovou stabilitu měly dosáhnout intervencemi, no vidíme jak se jim to "daří"...
97% crypta bylo zamýšleno jako čistý scam.
Zbylé 3% byly zamýšleny různě. Například Monero a ZCash byly zamýšleny pro posílení transakčního soukromí.
A konečně bitcoin byl zamýšlen jako neutrální z pohledu monetární politiky. Ať se děje co se děje monetární politika je pevný bod, skálopevná a nezměnitelná. Přesný opak fiat systému aby se zabránilo intervencím a pomohlo ekonomice projít ozdravným procesem bankrotů, kdy přežijí zdravé společnosti a zombie zaniknout. Bitcoin je antitezí fiatu. Kde se fiat snaží stabilizovat tiskem peněz (či jejich pálením - prodej rezerv centrálních bank), tam bitcoin nechá přirozený průběh. Vždyť i v prvním bloku bitcoinu je zapsáno: "The Times 03/Jan/2009 Chancellor on brink of second bailout for banks" což je příklad stabilizačnímu mechanismu fiat systému.

Bitcoin lidem poskytl nástroje jak se chránil. No řada lidí je nevyužila a doplatila na to. Místo toho aby měly bitcoin na své peněžence, měli ho u FTX. Jejich chyba, jejich problém, SBF se dopustil podvodu, je tedy na místě ho odsoudit a mezi poškozené rozdělit co zbylo a co už na ně nezbyde, no holt chybami se člověk učí a je lepší aby se poučily, než jim regulací dávat falešný pocit bezpečí. FTX se chovala totožně jak se chová KB, nebo třeba ČSOB, ale protože jim za zádamy nestála centrální banka neměl kdo jim rychle natisknout nové bitcoiny a tak zkrachovaly. Krach FTX je s touto optikou pozitivní. Lidi se poučily že nemají věřit centralizovaným entitám. Vzhledem k tomu že na počátku hned za článkem z coindesku toho stál CZ (CEO Binance), je zde určitá podobnost s nepřátelským clearingem, což je mechanismus odstraňující bad actors na volném bankovním trhu což je pozitivní jev. Lepší se jich zbavit, než aby poškozovaly ekonomiku dalších 10 let.
https://www.mises.cz/?action=clanky&ID=historie-menovych-a-bankovnich-teorii-cast-5-1098.aspx

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
9. 12. 2022 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh "Nevznikly individuální peněženky k tomu, aby do nich nemohl nikdo jiný než ten, kdo zná přístupové heslo?"

No to sice ano, ale to by ty kryptoměny musely být na těch peněženkách a ne u té firmy, která krachuje. Tady se zapomíná na to, že ty kryptoměny se z těch peněženek dočasně vytáhly a daly těm firmám (buď jako zástava pro půjčku peněz nebo jiné kryptoměny nebo jako prostředek, který se bude půjčovat). Takže alespoň tohle to pořád splňuje.

Reklama
Reklama